BaĢvuru Kategorileri
Ġdari ĠĢler/Uygulamalar: Bu kategori, okul/kurum yöneticisi kişilerce sunulan; büro
işleri, öğrenci işleri, personel işleri, hesap, ayniyat ve döner sermaye işleri, taşınır mal işleri
hizmetlerine ilişkin uygulama/materyal örneklerini içerir.
Halkla ĠliĢkiler ve ĠletiĢim Uygulamaları: Bu kategori, velilerin okula ve
öğrencilerin eğitim sürecine karşı ilgi durumlarına ilişkin politika örnekleri, kurum içi ve dışı
halkla ilişkiler için geliştirilmiş araç örnekleri, kuruma sağladığı fayda örnekleri, kurum
çalışanlarının anlayış güven ve desteğini kazanmak için kurum tarafından yapılan çalışma
örnekleri, okul/kurum çalışanları ile öğrenci, veli ve diğer paydaşların performans ve
memnuniyetlerini artırmaya yönelik öğrenme-öğretme etkinliklerini içerir. Çalışma koşulları,
çalışanlar arası iletişimin iyileştirilmesi vb, belirli aralıklarla okul/kurum yemeği, sosyal
aktiviteler, spor faaliyetleri düzenleyerek çalışanları bir araya getirmek, ofis ve çalışma
ekipmanlarının tam ve kusursuz olması, devamın sağlanması/okul terkinin önlenmesi, vb.
uygulama örneklerini içerir.5
(Örnegin; Okul/kurum dergisi ve gazetesi, okul/kurum web sayfası, sosyal medya, okul/kurum tanıtımı ve kültürü
vb.)
KaynaĢtırma ve Özel Eğitim: Bu kategori, temel eğitim (Okulöncesi-İlköğretim) ve
ortaöğretim okul/kurumlarının tüm kademelerinde özel gereksinimli çocukların kaynaştırma
ortamlarında ya da ayrıştırılmış özel eğitim ortamlarında eğitim görerek akademik ve bireysel
gelişimlerini ve toplumla bütünleşmelerini en üst düzeyde sağlamaya katkı sunacak sınıf
içi/sınıf dışı uygulamaları kapsar.
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri: Bu kategori, temel eğitim (okulöncesi-ilköğretim)
ve ortaöğretim okul/kurumlarının tüm kademelerinde uygulayıcının eleştirel düşünme
yöntemlerine dayanarak kurguladığı, öğrenciye eleştirel düşünme becerisi kazandırmayı
amaçlayan öğrenme-öğretme etkinliklerini kapsar.
(Örneğin; Değerler Eğitimi, Davranış ve tutum kazandırma, Okuma Kültürünün Yaygınlaştırılması, vb.)
Öğretmen-Yönetici-Öğrenci-Veli-Tedarikçilerin Uygulama Modelleri: Bu
kategori, öğretmenlerin, okul/kurum yöneticilerinin, öğrencilerin, velilerin ve tedarikçilerin
karşılıklı öğrenme ve deneyim paylaşımı yoluyla mesleki/kişisel gelişimlerini destekleyen
okul içi/okul dışı uygulamaları kapsar. Bu uygulama hizmet-içi ya da hizmet öncesinde
geliştirilmiş olabilir.
(Örneğin; Okul Meclisleri, Okul Aile Birlikleri, Okul/Kurum Kantinleri, Okul/Kurum Taşımacılığı, Sınıf
Yönetimi, Sınıf İçi Uygulama/Performans, İstanbul Dersi Uygulamaları, Okul-Yakın Çevre İlişki Kurma
Durumu, Teknolojinin Eğitimde Kullanılması, Donanım Kaynak Aktif Kullanımı, Ölçme ve Değerlendirme,
Okul/Kurum Güvenliği, Okul içi/dışı organizasyon, İyileştirme Takım Çalışması, Alternatif Eğitim Materyali, vb)
Okul Öncesi Eğitimi: Bu kategori, okul öncesi (0-6 yaş arası) çocukların fiziksel,
zihinsel, duygusal, sosyal vb. tüm alanlardaki gelişimlerine katkıda bulunacak sınıf içi/sınıf
dışı uygulamaları kapsar.
Psikolojik DanıĢma ve Rehberlik: Bu kategori, uzman kişilerce sunulan kişisel,
eğitsel, mesleki vb. PDR hizmetlerine ilişkin uygulama/materyal örneklerini içerir. Bu
kapsamda, mesleki danışmanlık/kariyer danışmanlığına ve okulu terk etme sayısının
azaltılmasına yönelik geliştirilen uygulama/materyal örnekleriyle başvuru yapılması teşvik
edilir.
Mesleki Eğitim: Bu kategori, meslek liseleri ve çıraklık mesleki eğitim merkezlerinin
sunduğu meslek eğitiminde kuramsal ve uygulamalı sınıf içi/sınıf dışı uygulama örnekleri ile
söz konusu eğitim kurumlarının, farklı kurumlarla/işletmelerle/bireylerle ortak hedefler
doğrultusunda bir araya gelerek okuBaĢvuru KoĢulları
1. İstanbul il sınırlarında bulunan tüm resmi temel eğitim(Okulöncesi-İlköğretim),
ortaöğretim Okul/Kurumları ve bu kurumlarda görev yapan kişi ya kişiler, iyi örnek
oluşturduğuna inandıkları uygulamalarını sunmak üzere başvurabilirler.
2. Kişi ya da okul/kurumlar birden çok kategoride başvurusu yapabilirler. Başvurularda
en fazla üç (3) kişinin ismi yer alabilecektir.
3. Başvurusu yapılacak iyi örneğin eğitim öğretim faaliyetlerini geliştirmeyi amaçlayan
örnek olması,
4. Başvurusu yapılacak iyi örneğin uygulanmış ve sonuçlarının alınmış olması (anket vs.)
5. Başvurusu yapılacak iyi örneğin özgün olması,
6. Başvurusu yapılacak iyi örneğin uygulanabilir, sürdürülebilir ve yaygınlaştırılabilir
olması,Bu
Bu sefer İstanbul'lu dostlara özel... İyi örnekler İstanbul çalışması... En çok Öğrenen Lider Öğretmen Eğitimini alanlar başvuracakmış...
Ayrıntılı bilgi... http://istanbuliyiornekler.com
Başvuru Koşulları :
http://istanbuliyiornekler.com/docs/iyi_ornekler.pdf
özet
1. İstanbul il sınırlarında bulunan tüm resmi temel eğitim(Okulöncesi-İlköğretim), ortaöğretim Okul/Kurumları ve bu kurumlarda görev yapan kişi ya kişiler, iyi örnek oluşturduğuna inandıkları uygulamalarını sunmak üzere başvurabilirler.
2. Kişi ya da okul/kurumlar birden çok kategoride başvurusu yapabilirler. Başvurularda
en fazla üç (3) kişinin ismi yer alabilecektir.
3. Başvurusu yapılacak iyi örneğin eğitim öğretim faaliyetlerini geliştirmeyi amaçlayan örnek olması,
4. Başvurusu yapılacak iyi örneğin uygulanmış ve sonuçlarının alınmış olması (anket vs.)
5. Başvurusu yapılacak iyi örneğin özgün olması,
6. Başvurusu yapılacak iyi örneğin uygulanabilir, sürdürülebilir ve yaygınlaştırılabilir olması,
Başvuru Kategorileri :
- İdari İşler/Uygulamalar
- Halkla İlişkiler ve İletişim Uygulamaları
(Örnegin; Okul/kurum dergisi ve gazetesi, okul/kurum web sayfası, sosyal medya, okul/kurum tanıtımı ve kültürü vb.)
- Kaynaştırma ve Özel Eğitim
- Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri
(Örneğin; Değerler Eğitimi, Davranış ve tutum kazandırma, Okuma Kültürünün Yaygınlaştırılması, vb.)
- Öğretmen-Yönetici-Öğrenci-Veli-Tedarikçilerin Uygulama Modelleri
(Örneğin; Okul Meclisleri, Okul Aile Birlikleri, Okul/Kurum Kantinleri, Okul/Kurum Taşımacılığı, Sınıf Yönetimi, Sınıf İçi Uygulama/Performans, İstanbul Dersi Uygulamaları, Okul-Yakın Çevre İlişki Kurma Durumu, Teknolojinin Eğitimde Kullanılması, Donanım Kaynak Aktif Kullanımı, Ölçme ve Değerlendirme, Okul/Kurum Güvenliği, Okul içi/dışı organizasyon, İyileştirme Takım Çalışması, Alternatif Eğitim Materyali, vb)
- Okul Öncesi Eğitimi
- Psikolojik Danışma ve Rehberlik
- Mesleki Eğitim
Başvuru tarihleri :
- Katılımcı başvuruları 19 Mart -06 Nisan 2012
- İzleyici başvuruları 19 Mart – 08 Mayıs
- Başvuru adresi: www.istanbuliyiornekler.com e-başvuru şeklinde yapılacak.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...